Gratis proefles: 06 - 53 24 14 45

Reguliere Training

 

Fysieke mentale emotionele grenzen

De kern van onze trainingen is dat je over je fysieke, mentale en emotionele grenzen gaat. Dit maakt leerlingen weerbaar voor de situaties zoals deze zich in de praktijk voordoe.

In een echte conflictsituatie zal men over deze twee grenzen heengaan. Dit kan fysieke gevolgen met zich meebrengen, maar zal vrij zeker ook bepaalde emoties losmaken. Die zullen voor iedereen weer anders zijn. Om hiermee te leren omgaan worden leerlingen in een gecontroleerde omgeving met hun eigen grenzen geconfronteerd.

Door te trainen in ons systeem investeer je in jezelf. Dit kan leerzaam zijn maar ook confronterend. Door de trainingen leer je namelijk meer over je zwakke punten en sterke punten. Werken aan je zwakke punten geeft je meer zelfvertrouwen en een betere innerlijke balans. Werken aan je sterke punten geeft je energie een positief impuls.

Beginners en geïnteresseerden krijgen de eerste (proef)les een inleiding van de leraar. Deze vertelt dan wat meer over het systeem. Hij trekt graag ruim de tijd uit om in te gaan op je vragen. Dit biedt tevens de gelegenheid elkaar wat beter te leren kennen.

1. Warming-up/conditietraining

Dit onderdeel is het begin van de training. Spieren worden losgemaakt. Verder wordt het lichaam in een zodanige toestand gebracht ter voorbereiding van de technische training. Dit onderdeel dient ter verbetering van de lichamelijke conditie. Je vergroot je uithoudingsvermogen, lenigheid en fysieke kracht. Beginners kunnen in een aangepast tempo aan de oefeningen meedoen.

2. Technische Training

Voor dit onderdeel worden de studenten ingedeeld in groepen op basis van technisch niveau. Het aanleren van de technieken geschiedt in kleine groepen zodat de persoonlijke begeleiding optimaal is. Het Wing-Chun Kung-Fu bevat veel oefeningen waarbij met een partner wordt getraind. Daarnaast leren studenten solo-oefeningen die ze eventueel ook thuis kunnen doen. Verder trainen studenten onder andere ook op situaties met gewapende aanvallers. Overigens is voor deze stijl geen bijzondere lenigheid vereist.

3. Technisch sparren

Om de geleerde technieken te leren toepassen hebben we het "technisch sparren" als trainings onderdeel geïntroduceerd. Hierbij leert de student op een competitieve wijze z'n technieken toe te passen als overbrugging naar het echte sparren.

4. Sparren

Hierbij worden de geleerde technieken getest en aangescherpt. Men kan zowel tegen één als tegen meerdere tegenstanders uitkomen. Tijdens het sparren worden handschoenen gedragen. Zo is het mogelijk om zonder blessures contact te maken. Doordat er scherp op het doseren wordt gelet kunnen jong en oud dan ook plezierig met elkaar sparren.

5. Cooling-down

Iedere training wordt afgerond met een cooling-down. Deze afsluiting zorgt er voor dat men mentaal en fysiek tot rust komt, en het afvoeren van afvalstoffen in het lichaam.

Spreuk

Gratis proefles

Interesse in een gratis proefles? Neem contact op.

 

Tel: 06-53241445
E-mail: info@wing-chun.nl
Of vul onderstaand formulier in: